Selamat Datang
Log Masuk ke IntranetPekeliling Dan Garis Panduan
Peraturan-Peraturan Dan Syarat-Syarat Mengenai Skim Pembiayaan Komputer
Prosedur Permohonan bagi Penyediaan Penginapan Pekerja Secara Jangka Pendek
Majlis Bersama Jabatan (MBJ)
PERUTUSAN PENGERUSI MAJLIS BERSAMA JABATAN (MBJ) WAKIL PEKERJA MAJLIS BANDARAYA SEREMBAN
SEKAPUR SIREH
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Salam Mampan . Bersih . Sejahtera
Saya mewakili barisan kepimpinan Majlis Bersama Jabatan (MBJ)-Wakil Pekerja mengucapkan terima kasih kepada semua warga kerja Majlis Bandaraya Seremban (MBS) yang telah memilih kami selaku wakil pekerja yang akan seiring bersama pihak pengurusan dalam mengenali dan menyelesaikan isu-isu pekerja seterusnya membincangkan cadangan penambahbaikan aspek pengurusan dan hubungan antara majikan-pekerja bagi menghasilkan perkhidmatan yang lebih cekap dan berkesan
Platform ini diwujudkan khusus untuk mengukuhkan hubungan antara majikan dengan pekerja melalui medium teknologi digital terkini yang memudahkan akses kepada pengetahuan dan maklumat di hujung jari maka dengan wujudnya laman sesawang untuk MBJ – Wakil Pekerja di portal MBS ini, mampu dijadikan sebagai wadah utama khususnya untuk warga kerja MBS menyampaikan idea dan pandangan yang akan dibawa oleh Wakil Pekerja untuk dibincangkan bersama dengan pihak pengurusan MBS.
Sehubungan dengan itu, saya menyeru agar platform ini dimanfaatkan dan digunakan sebaik mungkin dimana setiap warga bersama-sama menyuarakan pendapat serta idea yang kreatif dan inovatif bagi memastikan setiap objektif kerja dapat dicapai dan produktiviti dapat ditingkatkan dengan jayanya. Semoga segala usaha kita dalam memartabatkan perkhidmatan awam di MBS khususnya Negeri Sembilan akan diberkati Allah SWT.
Sekian, terima kasih.
SAIFUL BIN SAADON
PENGERUSI
MAJLIS BERSAMA JABATAN - WAKIL PEKERJA SESI 2024/2026
MAJLIS BANDARAYA SEREMBAN
Jentera perundingan dalam Perkhidmatan Awam diperkenalkan semenjak wujudnya Interim Joint Council pada tahun 1946 dan jentera perundingan Majlis Whitley Jabatan pada tahun 1950 (kini dikenali sebagai Majlis Bersama Jabatan). Sejajar dengan perkembangan dan revolusi Perkhidmatan Awam semenjak kemerdekaan negara, MBJ yang merupakan salah satu platform dalam mekanisme hubungan majikan-pekerja Perkhidmatan Awam turut sama mengalami revolusi.
Majlis Bersama Jabatan (MBJ) merupakan medium dua hala yang penting iaitu saluran berkomunikasi antara Wakil Pekerja dengan pihak pengurusan dalam menyuarakan pendapat, pandangan serta menyumbang idea-idea yang bernas demi kepentingan dan kebaikan organisasi
Semua agensi Kerajaan yang mengendalikan secara langsung dan mempunyai kuasa untuk menimbang dan membuat keputusan berkaitan tadbir urus pentadbiran, pengurusan sumber manusia dan hal ehwal kewangan dikehendaki menubuhkan MBJ. Bagi tujuan penubuhan MBJ, satu draf perlembagaan yang telah dipersetujui oleh pihak pengurusan dan Pihak Pekerja perlu digubal terlebih dahulu dan hendaklah dikemukakan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam untuk kelulusan.
Bidang kuasa dan fungsi MBJ adalah meliputi perkara yang berkaitan dengan syarat-syarat perkhidmatan dan perjalanan organisasi yang berkaitan dengan pentadbiran dan lebih menitikberatkan kepada kepentingan para pekerja dalam sesebuah organisasi kecuali yang menyentuh dasar Kerajaan atau hal-hal perseorangan. Penyelesaian kepada semua isu yang dibangkitkan perlu diputuskan secara bermusyawarah melalui perbincangan dan perkongsian idea oleh semua ahli MBJ.
Di samping bertujuan untuk mengatasi masalah-masalah yang dihadapi oleh kumpulan pekerja, ia juga boleh dijadikan sebagai suatu wadah perbincangan di antara pihak pengurusan dan Wakil Pekerja. MBJ yang aktif secara tidak langsung akan dapat menyemai semangat bekerja di kalangan pekerja untuk berkhidmat dengan lebih dedikasi dan produktif. Ahli-ahli MBJ juga turut memainkan peranan dalam menyumbang idea-idea inovasi yang signifikan serta bermakna berkaitan tadbir urus jabatan bagi memastikan keterjaminan peningkatan prestasi dan produktiviti yang konsisten
Melalui platform MBJ ini, banyak perkara yang boleh dibincangkan seperti isu elaun dan kemudahan, kewangan, perkhidmatan, skim perkhidmatan dan perjawatan, kebajikan, pentadbiran dan hal-hal lain yang berkaitan tanpa menyentuh dasar Kerajaan atau hal-hal peribadi. Namun begitu sekiranya isu berkaitan dasar ianya masih boleh dibincangkan bersama dengan tujuan menerangkan mekanisma pelaksanaannya sahaja.
Manfaat yang diperolehi daripada MBJ ianya mewujudkan hubungan dan sikap positif antara pihak pengurusan dengan pihak pekerja berkaitan dengan kepuasan hati, peningkatan daya pengeluaran, peningkatan kualiti kerja, penjimatan kos, kemajuan kerjaya para pekerja, sikap saling hormat menghormati, penyelesaian masalah, keharmonian hubungan antara majikan dan pekerja, kesetiaan kepada organisasi dan juga mengeratkan perpaduan.
MBJ-Wakil Pihak Pengurusan MBS
a) Datuk Bandar
b) Setiausaha
c) Pengarah Jabatan Kejuruteraan
d) Pengarah Jabatan Kewangan
e) Pengarah Jabatan Pembangunan Masyarakat & Pelancongan
f) Pengarah Jabatan Khidmat Pengurusan
g) Pengarah Jabatan Perancang Pembangunan
h) Pengarah Jabatan Penilaian & Pengurusan Harta
i) Pengarah Jabatan Kawalan Bangunan
j) Pengarah Jabatan Teknologi Maklumat & Komunikasi
k) Pengarah Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan
l) Pengarah Jabatan Pelesenan & Pembangunan Usahawan
m) Pengarah Jabatan Taman & Landskap
n) Pengarah Jabatan Penyelenggaraan
o) Timbalan Pengarah Jabatan Kesihatan Persekitaran
p) Pengarah Pejabat Cawangan Nilai
q) Ketua Unit Audit Dalam
r) Ketua Unit Komunikasi Korporat
s) Ketua Unit Integriti
t) Ketua Unit Pusat Setempat (OSC)
u) Ketua Unit Pesuruhjaya Bangunan (COB)
v) Penolong Setiausaha Unit Urusetia Mesyuarat/Perolehan
MBJ-Wakil Pekerja
a) Pengerusi
b) Setiausaha
c) Ahli-Ahli
- 2 orang wakil Kumpulan Pengurusan & Profesional (Gred 41-48)
- 4 orang wakil Kumpulan Perkhidmatan Sokongan I (Gred 29-40)
- 3 orang wakil Kumpulan Perkhidmatan Sokongan II (Gred 19-28)
- 4 orang wakil Kumpulan Perkhidmatan Sokongan III (Gred 1-18)
- 4 orang Wakil Kesatuan ANULAE Cawangan Seremban
Untuk keterangan lanjut hubungi:
Urusetia Majlis Bersama Jabatan-Wakil Pekerja MBS
Pegawai : Encik Zambri bin Abdul Wahab
No. Telefon : 06-7654816
Emel : zambri@mbs.gov.my
Majlis Bersama Jabatan bagi Majlis Bandaraya Seremban (selepas ini disebut sebagai “Majlis”) hendaklah mengandungi tiga puluh lapan ahli secara keseluruhannya termasuk Pengerusi, Naib Pengerusi dan Setiausaha-setiausaha yang terdiri daripada Datuk Bandar selaku Pengerusi dan lapan belas (18) orang ahli yang dilantik oleh Datuk Bandar (selepas ini disebut sebagai ‘Pihak Pegawai’) dan sembilan belas (19) orang ahli yang dipilih oleh pekerja-pekerja yang berkhidmat di Majlis Bandaraya Seremban (selepas ini disebut sebagai ‘Pihak Pekerja’).
2.1 Ahli-ahli Pihak Pegawai hendaklah terdiri darippada pegawai-pegawai yang berkhidmat di Majlis Bandaraya Seremban seperti berikut:
a) | Datuk Bandar | Pengerusi |
b) | Setiausaha | Ahli |
c) | Pengarah Jabatan Kejuruteraan | Ahli |
d) | Pengarah Jabatan Kewangan | Ahli |
e) | Pengarah Jabatan Pembangunan Masyarakat & Pelancongan | Ahli |
f) | Pengarah Jabatan Perancang Pembangunan | Ahli |
g) | Pengarah Jabatan Penilaian & Pengurusan Harta | Ahli |
h) | Pengarah Jabatan Kawalan Bangunan | Ahli |
i) | Pengarah Jabatan Teknologi Maklumat & Komunikasi | Ahli |
j) | Pengarah Jabatan Undang-Undang & Penguatkuasaan | Ahli |
k) | Pengarah Jabatan Pelesenan & Pembangunan Usahawan | Ahli |
l) | Pengarah Jabatan Taman & Landskap | Ahli |
m) | Pengarah Jabatan Penyelenggaraan | Ahli |
n) | Pengarah Jabatan Kesihatan Persekitaran | Ahli |
o) | Pengarah Pejabat Cawangan Nilai | Ahli |
p) | Ketua Unut Audit Dalam | Ahli |
q) | Ketua Unit Komunikasi Korporat | Ahli |
r) | Ketua Unit Integriti | Ahli |
s) | Ketua Unit Pust Setempat (OSC) | Ahli |
t) | Ketua Unit Pesuruhjaya Bangunan (COB) | Ahli |
u) | Penolong Setiausaha Unit Urusetia Mesyuarat / Perolehan | Ahli |
v) | Pengarah Jabatan Khidmat Pengurusan | Setiausaha |
2.2 Ahli-ahli bagi Pihak Pegawai ini hendaklah dilantik atas nama jawatan masing-masing dan tiada had tempoh memegang jawatan di dalam Majlis.
3.1 Ahli-ahli Pihak Pekerja hendaklah terdiri daripada pekerja-pekerja di Majlis Bandaraya Seremban Gred 48 dan ke bawah, tidak terlibat dalam membuat keputusan, bukan merupakan Ketua Bahagian/Unit dan dipilih oleh pekerja-pekerja itu sendiri. Peraturan bagi pemilihan ahli-ahli Pihak Pekerja hendaklah mengikut peraturan-peraturan yang akan disediakan buat permulaan oleh satu jawatankuasa yang ditubuhkan oleh pekerja-pekerja dalam Majlis Bandaraya Seremban dan diluluskan oleh Datuk Bandar. Ahli-ahli Pihak Pekerja adalah seperti berikut:
a) | Wakil Kumpulan Pengurusan & Profesional (Gred 41-48) | 3 orang |
b) | Wakil Kumpulan Pelaksana I (Gred 29-40) | 3 orang |
c) | Wakil Kumpulan Pelaksana II (Gred 19-28) | 4 orang |
d) | Wakil Kumpulan Pelaksana III (Gred 11-18) | 5 orang |
e) | Wakil Kesatuan ANULAE | 4 orang |
3.2 Pemilihan Pengerusi dan Setiausaha Pihak Pekerja adalah dibuat dari kalangan ahli-ahli Pihak Pekerja yang dipilih dan pemilihan itu hendaklah dibuat oleh Pihak Pekerja sendiri tanpa campur tangan dari Pihak Pengurusan. Pengerusi Pihak Pekerja akan menjadi Naib Pengerusi kepada MBJ manakala Setiausaha Pihak Pekerja akan menjadi Setiausaha Bersama.
3.3 Kekosongan yang berlaku di dalam keanggotaan Pihak Pekerja hendaklah dipenuhi oleh calon-calon daripada Kumpulan / Gred / Kesatuan yang melantik wakil yang mengosongkan jawatan itu atau pekerja-pekerja itu sendiri.
3.4 Ahli-ahli bagi Pihak Pekerja hendaklah memegang jawatan selama tempoh dua (2) tahun mulai dari tarikh pelantikan mereka dan mereka boleh terus memegang jawatan tersebut sehingga ahli-ahli yang akan mengambil alih telah dilantik / dipilih.
4.1 Pegawai-pegawai Majlis adalah terdiri daripada Pengerusi, Naib Pengerusi dan Setiausaha Bersama. Naib Pengerusi hendaklah terdiri daripada ahli yang dipilih dan menjadi Pengerusi Pihak Pekerja, Setiausaha Pihak Pegawai dan Setiausaha Pihak Pekerja menjadi Setiausaha Bersama bagi Majlis.
5.1 Tujuan Majlis adalah:
a) | Untuk memperolehi seluas-luas kerjasama yang menyeluruh di antara Majlis Bandaraya Seremban dengan pegawai-pegawai yang bergaji di dalam Majlis Bandaraya Seremban dalam perkara-perkara yang berkaitan dengan kelicinan kerja dan kebajikan pekerja-pekerja yang berkenaan; dan |
b) | Untuk mengadakan jentera bagi menguruskan soal-soal mengenai syarat-syarat bekerja dan amnya untuk mengumpul pelbagai buah fikiran daripada pekerja-pekerja dengan wakil-wakil rasmi Majlis Bandaraya Seremban. |
6.1 Bidang dan fungsi Majlis hendaklah tertumpu hanya kepada perkara-perkara yang termasuk di dalam bidang kuasa Majlis seperti berikut:
a) | Membincang dan memutuskan akan perkara-perkara mengenai syarat-syarat bekerja yang ada kaitan dengan pentadbiran yang berkenaan kecuali perkara-perkara yang melibatkan dasar Kerajaan dan hal-hal perseorangan; |
b) | Membolehkan kakitangan mengambil bahagian dan lebih bertanggungjawab di atas perkara-perkara mengenai kerja-kerja mereka dan mematuhi syarat-syarat tugas mereka dijalankan; |
c) | Menggalakkan kakitangan menerusi pengambilan bahagian dalam perbincangan-perbincangan untuk mendapat pengetahuan yang lebih lagi mengenai pentadbiran pelbagai jabatan; dan |
d) | Mengadakan kemudahan bagi memperbaiki perjalanan dan organisasi Majlis Bandaraya Seremban serta peruntukan bagi menerima cadangan dan syor-syor dari kakitangan mengenai perkara ini. |
7.1 Mesyuarat-mesyuarat biasa bagi Majlis hendaklah diadakan tiga (3) kali setahun iaitu sekali dalam tempoh empat (4) bulan.
7.2 Kuorum bagi mesyuarat Majlis hendaklah tidak kurang daripada 50% iaitu sepuluh (10) orang ahli Pihak Pegawai dan 50% iaitu sepuluh (10) orang ahli Pihak Pekerja.
7.3 Agenda bagi mesyuarat-mesyuarat Majlis hendaklah disediakan oleh Setiausaha Bersama dan dihantar oleh Setiausaha-setiausaha tersebut kepada pihak masing-masing tidak kurang daripada tujuh (7) hari sebelum tarikh mesyuarat. Perkara-perkara yang tidak termasuk di dalam agenda, hanya boleh dibincangkan dengan kebenaran Pengerusi dan Naib Pengerusi Majlis.
7.4 Mesyuarat Khas Majlis boleh diadakan dengan permintaan Pengerusi atau Naib Pengerusi bila dikehendaki. Tarikh mesyuarat tersbeut hendaklah dipersetujui oleh Pegawai-pegawai Majlis. Perkara-perkara yang akan dibincangkan di mesyuarat tersebut hendaklah terhad kepada perkara-perkara yang dinyatakan dalam notis panggilan mesyuarat berkenaan.
7.5 Sekiranya Pengerusi tidak dapat mempengerusikan mana-mana mesyuarat Mjalis, maka ahli Pihak Pegawai Terkanan boleh mempengerusikan mesyuarat Majlis dengan kebenaran daripada Pengerusi, dalam apa keadaan sekalipun, Naib Pengerusi iaitu Pengerusi Pihak Pekerja tidak boleh mempengerusikan mana-mana mesyuarat Majlis.
7.6 Minit Mesyuarat MBJ hendaklah ditandatangani oleh Setiausaha Pihak Pegawai dan Setiausaha Pihak Pekerja.
8.1 Segala keputusan Majlis hendaklah dicapai secara persetujuan bersama di antara Pihak Pegawai dan Pihak Pekerja.
8.2 Keputusan yang diambil jika tidak ada hubungan dengan jabatan-jabatan lain dan tidak pula bertelingkah dengan dasar Kerajaan, bolehlah diselenggarakan atau dilaksanakan terus oleh Majlis Bandaraya Seremban. Bagi keputusan yang ada kaitan dengan dasar Kerajaan ataupun dengan jabatan-jabatan lain ianya hendaklah dirujuk kepada Jabatan Perkhidmatan Awam atau jabatan-jabatan yang berkenaan.
Perlembagaan Majlis boleh dipinda dimana-mana mesyuarat Majlis dengan persetujuan tidak kurang daripada 50% ahli Pihak Pegawai dan 50% ahli Pihak Pekerja. Notis pindaan hendaklah diberi dan diedarkan kepada ahli-ahli Majlis sekurang-kurangnya tujuh (7) hari sebelum tarikh mesyuarat. Segala pindaan perlembagaan yang telah diluluskan oleh Majlis hendaklah dikemukakan ke Jabatan Perkhidmatan Awam untuk kelulusan.
- Untuk mengukuh serta mengeratkan kerjasama serta hubungan baik antara MBS dengan serta kakitangan dalam perkara-perkara yang berkaitan dengan kelicinan tadbir urus dan kebajikan kakitangan.
- Sebagai jentera perundingan untuk mendapatkan keputusan yang signifikan serta bermakna antara Wakil Pekerja dengan Pihak Pengurusan.
- Untuk mengumpul buah fikiran, pendapat dan pandangan daripada pekerja-pekerja melalui Wakil Pekerja untuk dibincangkan didalam mesyuarat.
Seperti mana dalam organisasi awam lain, MBJ MBS adalah terdiri daripada pihak pengurusan MBS dan MBJ. Wakil Pekerja pula adalah terdiri daripada pegawai dan kakitangan gred 48 ke bawah (yang disebut Wakil Pekerja iaitu seramai 19 orang).
Menurut perlembagaan MBJ, ahli Pihak Pengurusan terdiri daripada Datuk Bandar, Setiausaha, Ketua Jabatan dan Ketua Unit yang mengetuai jabatan/unit dalam MBS. Manakala, Pihak Pekerja dianggotai oleh kakitangan yang dipilih secara undian. Seramai 19 orang anggota dipilih yang mewakili kumpulan pengurusan dan professional serta kumpulan sokongan. Datuk Bandar akan mempengerusikan MBJ tiga (3) kali setahun. Dalam mesyuarat tersebut, wakil dari kedua-dua pihak akan mengutarakan isu dan pendekatan yang paling signifikan untuk menangani isu yang dibawa.
Isu yang boleh dibincangkan dalam MBJ adalah seperti berikut:-
- Hal kebajikan
- Hal kewangan
- Hal pentadbiran
- Skim perkhidmatan dan penjawatan
- Elaun dan kemudahan
- Hal perkhidmatan
- Hal-hal selian dari perkara-perkara yang menyentuh peraturan dan dasar kerajaan dan hal yang yang berkaitan orang perseorangan dan masalah peribadi.
Hal kebajikan | Perihal mengadakan pusat penjagaan anak-anak kakitangan, kemudahan pantri atau kantin dan lain-lain. |
Hal kewangan | Hal-hal mengenai pembayaran tuntutan elaun dan kemudahan perubatan atau peralatan serta isu pelarasan gaji dan lain-lain. |
Hal pentadbiran | Kemudahan/keselesaan ruang pejabat, keselamatan tempat kerja, kebersihan, penggiliran dalam melakukan kerja, peluang untuk latihan dan kursus, isu pakaian di tempat kerja, khidmat kaunseling dan lain-lain. |
Skim perkhidmatan dan perjawatan | Hal berkaitan pengisian jawatan yang kosong, pemangkuan jawatan, pertambahan jawatan baru dan skim perkhidmatan yang bersesuaian dengan beban tugas dan lain-lain. |
Elaun dan kemudahan | Perihal elaun lebih masa, bayaran insentif, imbuhan tetap khidmat awam, peperiksaan kesihatan untuk pegawai 40 tahun ke atas dan laian-lain. |
Hal perkhidmatan | Hal berkaitan Peperiksaan Tahap Kecekapan (PTK), Anugerah Khidmat Cemerlang, Anugerah Pekerja Cemerlang, Disiplin dan Tatatertib Laporan Penilaian Prestasi dan lain-lain. |
Persoalan mengenai dasar dan peraturan kerajaan hendaklah dirujuk kepada agensi pusat dengan menyalurkannya kepada Pihak Kesatuan Sekerja atau Pihak Pekerja dalam Majlis Bersama Kebangsaan (MBK) mengikut perkhidmatan masing-masing. Namun begitu, penjelasan atau penerangan lanjut mengenai perlaksanaan perkara dasar bolehlah dibawa kepada pihak MBJ.
Hal-hal perseorangan atau masalah peribadi seseorang anggota perkhidmatan awam seharusnya boleh diselesaikan secara pentadbiran sahaja. Skop yang diliputi oleh MBJ adalah lebih tertumpu kepada menjaga kepentingan bersama kumpulan pegawai atau kakitangan secara keseluruhan. Namun begitu, pihak MBJ boleh dirujuk dalam mengenalpasti bahagian atau jabatan berkaitan yang boleh memberi bantuan dalam menyelesaikan permasalahan yang timbul.
Umumnya, manfaat yang boleh diperolehi melalui MBJ antara Pihak Pengurusan dengan Wakil Pekerja seperti berikut:
HUBUNGAN DAN SIKAP YANG POSITIF | Mewujudkan persekitaran kerja serta budaya kerja yang harmoni disamping kebersamaan dalam melaksanakan tugas di tempat kerja. |
KEPUASAN PEKERJA | Apabila peluang yang diberi kepada pekerja menyuarakan pendapat serta bakat yang ditunjukkan oleh pihak pekerja diterima baik oleh Pihak Pegawai. |
PENINGKATAN PRODUKTIVITI | Hasil dari fasiliti yang mencukupi dan bertepatan dengan fungsi kerja serta tatakelola yang bermanfaat untuk kegunaan pekerja. |
PENJIMATAN KOS | Melaksanakan tatakelola yang baik, perbelanjaan berhemah dan penggunaan teknologi digital mampu membantu dalam mengurangkan perbelanjaan. |
KEMAJUAN KERJAYA PEKERJA | Hasil dari peningkatan diri pekerja dari segi komunikasi, keyakinan dan jalinan kerjasama yang kukuh dengan Pihak Pegawai. |
SIKAP HORMAT MENGHORMATI | Mengukuhkan serta meningkatkan semangat silaturahim antara Pentadbiran Majlis dan para pekerja. |
PENYELESAIAN MASALAH-MASALAH | Sebagai medium untuk menyelesaikan masalah melalui perbincangan bersama antara Pihak Pegawai dengan Wakil Pekerja |
KESETIAAN | Para pekerja akan bermotivasi tinggi kepada organisasi apabila melihat Pihak Pengurusan menunjukkan komitmen tinggi dan menghargai sumbangan para pekerja. |
PERPADUAN DAN COHESIVENESS ORGANISASI | Mengukuhkan semangat perpaduan antara kakitangan apabila Wakil Pekerja berusaha melakukan sesuatu atas kepentingan ramai. |
MENGURANGKAN PENGADUAN | Hasil dari saluran yang disediakan untuk menerima maklum balas dan pengaduan dari pihak pihak awam. |
MENGURANGKAN KES ‘SURAT LAYANG’ / ADUAN SISPA | Kerana terdapatnya mekanisma keterbukaan Pihak Pegawai dalam menerima isu dari Pihak Pekerja. |
DATUK BANDAR YBhg. Dato' Masri bin Haji Razali |
|
SETIAUSAHA Tuan Mas Midyawan Bin Yahya |
|
PENGARAH KEJURUTERAAN Encik Sabaruddin Bin Sulaiman |
|
PENGARAH KEWANGAN Puan Hajah Anizahaton Binti Kamaludin |
|
PENGARAH PEMBANGUNAN MASYARAKAT DAN PELANCONGAN Puan Azura Binti Abu Hassan |
|
PENGARAH KHIDMAT PENGURUSAN Encik Saiful Azuar Bin Ahmad Jadi |
|
PENGARAH PERANCANGAN DAN PEMBANGUNAN TPr. Tuan Haji Nazri Bin A. Ghani |
|
PENGARAH PENILAIAN DAN PENGURUSAN HARTA Sr. Nor Zuliana Binti Abd. Manan |
|
PENGARAH KAWALAN BANGUNAN Puan Norhezlin Binti Amat |
|
PENGARAH TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI Ts. Farah Saffarizan Binti Mohd Esa |
|
PENGARAH UNDANG-UNDANG DAN PENGUATKUASAAN Encik Hanizam Bin Ahmad |
|
PENGARAH TAMAN DAN LANDSKAP LAr. Tuan Haji Nasiruddin Bin Ab Rahman |
|
PENGARAH PELESENAN DAN PEMBANGUNAN USAHAWAN Encik Mohd Lotffee Bin Haji Abdullah |
|
PENGARAH PENYELENGGARAAN Tuan Haji Mohd Fadhil Bin Haji Kamaruddin |
|
PENGARAH CAWANGAN NILAI Encik Alias Bin Mansor |
|
TIMBALAN PENGARAH KESIHATAN PERSEKITARAN Encik Muhammad Shahidan Bin Rahim |
|
KETUA UNIT AUDIT DALAM Puan Nor Mursydah Binti Chik |
|
KETUA UNIT KOMUNIKASI KORPORAT Encik Shamaruddin Bin Saidin |
|
KETUA UNIT OSC Puan Norita Binti Bakri |
|
KETUA UNIT COB Sr. Fatin Hamizah Binti Shaari |
|
KETUA UNIT INTEGRITI Encik Mohd Hashry Bin Mohd Yaacob |
|
PENOLONG SETIAUSAHA, UNIT URUSETIA MESYUARAT DAN PEROLEHAN Encik Muhammad Shahizad Bin Saleh |
PENGERUSI Encik Saiful bin Saadon |
|
SETIAUSAHA Jabatan Khidmat Pengurusan |
|
AHLI Encik Muhammad Shahrir bin Ab Samit |
|
AHLI Encik Muhammad Taufiq bin Bakri |
|
AHLI Puan Norleeza binti Zainuddin |
|
AHLI Encik Mohd Ramzul Ihsan bin Abdul Kader |
|
AHLI Encik Hasnor Effendi bin Amirullah |
|
AHLI Encik Norzik bin Abd Aziz |
|
AHLI Cik Nur Syazana binti Abu Bakar |
|
AHLI Encik Ariffin bin Sharim |
|
AHLI Encik Nor Azizi bin Ajis |
|
AHLI Encik Badron Nizam bin Komel |
|
AHLI Puan Nor Mazuin binti Abd Rahman |
|
AHLI Encik Zaihasdi bin Mat Zain |
|
AHLI Encik Hasrini bin Harun |
|
WAKIL KESATUAN ANULAE CAWANGAN SEREMBAN Encik Mohd Firdaus bin Md Razali |
|
WAKIL KESATUAN ANULAE CAWANGAN SEREMBAN Encik Mohd Azpuri bin Abd Aziz |
|
WAKIL KESATUAN ANULAE CAWANGAN SEREMBAN Puan Musalmah binti Leman |
|
WAKIL KESATUAN ANULAE CAWANGAN SEREMBAN Siti Noor Fhatima binti Noor Din |
Maklumat CARTA sedang dikemaskini